Blogowanie jest niezwykle popularne, a dla wielu osób stało się ono wręcz pełnowymiarowym biznesem, dzięki któremu można zarobić spore pieniądze. Aby blog przynosił zyski, musi on być dobrze widoczny w sieci, jednak gdzie promować bloga, aby szybko pozyskać dużą ilość oddanych czytelników?
Wyszukiwarka internetowa – ważny kanał pozyskiwania czytelników
Dla bardzo wielu blogów głównym kanałem pozyskiwania nowych czytelników jest wyszukiwarka internetowa, która zapewni imponującą liczbę odwiedzin tylko wtedy, gdy strona awansuje znacznie w hierarchii wyników wyszukiwania. Liczne wskaźniki mówią o tym, że internauci rzadko przeglądają blogi, które znajdują się poza pierwszą trójką stron wyników wyszukiwania.
Jeżeli jednak uda się już uczynić swojego bloga odpowiednio widocznym, ruch mocno wzrasta. Promować bloga w wyszukiwarce można przy pomocy działań SEO, a także płatnej reklamy. Obie metody są bardzo dobre i skuteczne.
Znaczenie mediów społecznościowych
Wiele osób, które zastanawiają się, gdzie promować bloga, postanawia rozważyć działanie w mediach społecznościowych, co jest bardzo dobrą decyzją. Jeszcze kilka lat temu liczyła się tak naprawdę jedynie dobra widoczność stron w wyszukiwarce internetowej i blogerzy chcący zarabiać na stronach koncentrowali się głównie na SEO.
W ostatnich latach jednak sytuacja bardzo się zmieniła i dziś wiele blogów ma najwięcej wejść właśnie z mediów społecznościowych. Posiadają one bardzo wiele zalet cenionych przez blogerów. Nie tylko można umieszczać w nich linki do bloga i informować ludzi o jego istnieniu, ale także nawiązuje się w nich trwalsze i głębsze więzi z obecnymi i potencjalnymi czytelnikami.
Osoby, które cenią dany blog, lawinowo udostępniają tworzone na nim treści w innych zakamarkach sieci społecznościowych i w ten sposób strona może zyskać olbrzymią popularność w krótkim czasie, a do tego wszystko to da się zrobić za darmo, chociaż czasami warto wykupić płatną reklamę w mediach społecznościowych.
Chcąc promować przy ich pomocy bloga, powinno się jednak wybrać tę platformę, której używa najwięcej członków pożądanej grupy docelowej, a więc konieczne będzie wcześniej pewne rozeznanie.
Dodatkowo do promocji bloga coraz częściej korzysta się też z komunikatorów, które dziś stają się sieciami społecznościowymi, posiadając liczne grupy tematyczne i narzędzia do promocji stron, produktów i usług. Warto więc skorzystać także z tego kanału, a także zainteresować się sieciami społecznościowymi nowej generacji, które także są doskonałym kanałem dla promocji bloga.