jeszczejedenblog.pl

biznes, finanse, marketing

kolory w marketingu
Marketing

Jak wykorzystać kolory w marketingu?

Skuteczna sprzedaż oparta jest na wiedzy psychologicznej. Nie można również zapomnieć o znaczeniu kolorów w marketingu. Jest to niezmiernie ważna wiedza, która pozwala w znacznym stopniu zwiększyć sprzedaż. Jak kolory wpływają na postrzeganie produktu, a co za tym idzie na zakup towarów?

Jak klient kupuje?

Powodów, dla których klienci kupują, jest bardzo wiele. Bardzo często chcemy oszczędzić czas, zyskać komfort, stać się atrakcyjniejsi dla płci przeciwnej czy wreszcie odczuć radość. Niezależnie od powodów klienci kupują bardzo często, kierując się emocjami, które mają na nich największy wpływ.

Kolory w marketingu mają ogromne znaczenie. Według badań najczęściej opieramy się na pierwszym wrażeniu. Warto pamiętać, że nim poznamy produkt, mamy styczność z opakowaniem, które nas zachęca lub wprost przeciwnie, zniechęca do zakupu towaru.

Wybierając kolory opakowań, warto zwrócić uwagę na preferencje naszych potencjalnych klientów. Ustalono, że kobiety bardzo chętnie wybierają kolor niebieski, zielony i fioletowy. Nie lubią pomarańczowego, szarego oraz brązowego. Różowy, który często jest uważany za damski kolor, również nie cieszy się popularnością wśród pań.

Panowie nie lubią koloru pomarańczowego, brązowego oraz fioletowego. Lubią takie kolory jak zielony, niebieski oraz czarny.

Jak wykorzystać kolory?

Kolory w marketingu wykorzystywane są na każdym kroku. W reklamach instytucji finansowych, firm ubezpieczających czy firm, które chcą być postrzegane jako godne zaufania i lojalne niebieski jest bardzo często wykorzystywanym kolorem. Jest to barwa, która wywołuje takie skojarzenia, jak szczerość, uczciwość, bezpieczeństwo czy opanowanie.

Kolor zielony sprawdzi się, gdy działalność ma być postrzegana jako ekologiczna, czysta i bezpieczna. Zieleń kojarzona jest z naturą. Jest to kolor, który bardzo często wykorzystywany jest w izolacji. Dużo łatwiej jest go wtedy dostrzec i jednocześnie zapamiętać.

Warto również pamiętać, że kolor zielony kojarzony jest ze świeżością, kreatywnością, pomysłowością. Firmy, które chcą być postrzegane jako godne zaufania, ale jednocześnie śmiałe, odważne i pełne pomysłów powinny zdecydować się na soczystą zieleń.

Mówiąc o kolorach w marketingu nie można zapomnieć o czarnym, który kojarzony jest z towarami eleganckimi, luksusowymi i ponadczasowymi. Niezależnie od tego, czy reklama skierowana jest do mężczyzn czy do kobiet, czarny jest kojarzony z towarem ekskluzywnym. Często łączony jest z czerwienią, która pobudza do działania lub fioletem, który jest unikatowy.