jeszczejedenblog.pl

biznes, finanse, marketing

jak zdobyć klientów
Marketing

Jak zdobyć klientów przy użyciu mediów społecznościowych?

Media społecznościowe stały się niezwykle ważne dla biznesu, lecz wielu przedsiębiorców nadal nie wie, jak wykorzystać je, by pozyskiwać klientów. Ci, którzy to potrafią, wyprzedzają innych i mają szanse wynieść swój biznes na wyższy poziom. Jak zdobyć klientów przy użyciu tych platform?

Wybór odpowiedniej platformy – od czego zależy?

Media społecznościowe są dziś niezwykle różnorodne i istnieje wiele portali i aplikacji mobilnych, dlatego wybór platformy to jeden z kluczowych czynników. Każda z nich posiada bowiem inną demografię i wybrać trzeba ten portal lub aplikację, gdzie przebywa pożądana grupa docelowa. Wybór platformy często powinien też zależeć od tego, jakie produkty i usługi ma się do zaoferowania.

Najpopularniejszym niegdyś wyborem był Facebook, który dziś znacząco stracił na znaczeniu i z którego wielu użytkowników odpływa. Jak pokazują statystyki, przechodzą z niego na inne platformy przede wszystkim osoby młode, a także osoby z wyższym wykształceniem.

Zastanawiając się, jak zdobyć klientów w social mediach, trzeba więc przede wszystkim przeprowadzić badania mówiące o tym, czy w ogóle warto zainteresować się daną platformą.

Awans w sposób organiczny czy płatna reklama w mediach społecznościowych?

W mediach społecznościowych klientów można pozyskiwać często za darmo, prowadząc po prostu profil, na którym zamieszczać się będzie wartościowej jakości treści i prowadzić intensywne interakcje z konkurencją i jej publicznością, dzięki czemu zdobywa się followersów. Jest to awans organiczny, gdyż algorytmy platformy zauważają dobrej jakości treści i spore zainteresowanie profilem, promując go.

Niestety, jak przyznają sami twórcy platform społecznościowych, znaczenie awansu organicznego jest dziś znacznie mniejsze niż kiedyś. Głównym źródłem przychodu dla nich jest bowiem reklama, dlatego też chcą oni, by użytkownicy korzystali z płatnych narzędzi reklamowych, które są obecne dzisiaj niemalże na każdym portalu tego typu.

Awansowanie w sposób organiczny jest dziś często znacznie wolniejsze niż kiedyś, więc dla biznesów najlepszym rozwiązaniem będzie płatna reklama w mediach społecznościowych, która jest jednak tania, a jednocześnie jej skuteczność jest ogromna.

Warto jednak zawsze samemu eksperymentować na różne sposoby, by odkryć, jak zdobyć klientów na tych platformach, gdyż nie ma tu sztywnych, uniwersalnych zasad, chociaż w sieci można znaleźć wiele porad, stanowiących doskonałą inspirację, dzięki której można opracować własną strategię promowania swojego biznesu w social mediach.