jeszczejedenblog.pl

jeszczejedenblog – biznes, finanse, marketing

e-mail marketing
Marketing

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego, który wykorzystuje pocztę elektroniczną do komunikacji.

Zadania e-mail marketingu

E-mail marketing zajmuje się analizowaniem, planowaniem, realizacją oraz kontrolą następujących procesów:
– budowa bez adresów mailowych,
– zarządzanie adresami e-mail,
– sporządzaniem i wysyłaniem wiadomości e-mail,
– obsługą zwrotnych informacji,
– budową schematów komunikacyjnych, które wykorzystują pocztę elektroniczną.
Do zadań marketingu bezpośredniego należą również budowa lojalności klientów, tworzenie relacji z odbiorcą, zbudowanie wizerunku firmy oraz organizacja i sprzedaż.

Cele marketingu bezpośredniego

E-mail marketing stosowany jest do celów informacyjnych oraz promocyjno – sprzedażowych. Marketing bezpośredni używany jest także do przeprowadzania badań marketingowych po przez zamieszczenie w mailu ankiety lub linku do niej. Ankieta ta ma za zadanie zebrać informacje o potrzebach konsumentów oraz o ich zadowoleniu z oferowanych usług.

Jak stworzyć bazę adresów?

Najczęściej stosowanym rozwiązaniem na pozyskanie adresów e-mail jest samodzielne zbieranie adresów przez umożliwienie zapisania się do newslettera na stronie internetowej.
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy możesz umieścić na stronie okienko gdzie klient wyrazi zgodę na otrzymywanie maili informacyjnych.
Innym sposobem na pozyskanie adresu jest kupno ich od firmy zewnętrznej. Rozwiązanie to wiąże się jednak z dużymi kosztami.

Rodzaje marketingu bezpośredniego

Marketing bezpośredni pozwala na wybranie jednego z trzech rodzajów mailingu, którymi są:
– newsletter – to najpopularniejsza forma marketingu. Zapisanie się do newslettera pozwala firmie zbudować relacje z klientem. Po zapoznaniu się klienta do newslettera będzie on informowany o nowościach, promocjach oraz kodach rabatowych,
– katalog sprzedażowy – pomagaj budować marketing bezpośredni gdy firma sprzedaje konkretne produkty, które można umieścić w katalogu,
– autoresponder – jest to wiadomość wymagająca wyzwalacza. Autoresponder jest wysyłany automatycznie i przekazuje zaplanowane informacje. Pozwala na wysyłanie kolejnych części informacji w określonych odstępach czasowych.

Zalety e-mail marketingu

Do zalet marketingu bezpośredniego zaliczyć można możliwość spersonalizowania przekazywanych informacji, niskie koszty, szybkie przekazanie informacji oraz możliwość sprawdzania ile wiadomości zostało wysłanych, czy zostały one odczytane przez klienta i czy pozwoliły wygenerować zyski.
Z e-mail marketingu korzystać mogą zarówno małe firmy jak i duże korporacje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ