jeszczejedenblog.pl

biznes, finanse, marketing

pozycjonowanie bloga
E-commerce

Pozycjonowanie bloga – ile można zrobić samemu?

Blogowanie stało się modnym elementem życia codziennego, a wiele osób prowadzi własne blogi z różnych powodów. Niektórzy chcą tylko dzielić się swoimi przemyśleniami lub tworzą bloga hobbystycznego, który nie jest nastawiony na zarabianie. Wiele osób jednak uzyskuje z takich stron regularne dochody, a jeżeli chcą to robić skutecznie, muszą przeprowadzić pozycjonowanie bloga.

Czym jest pozycjonowanie?

W sieci istnieje wiele blogów i innych stron, a konkurencja rośnie z dnia na dzień. Dlatego też nowi blogerzy mają olbrzymi problem z widocznością w internecie, gdyż istnieje wiele konkurencyjnych blogów, w których gąszczu trudno się wyróżnić. Tu przychodzi z pomocą właśnie pozycjonowanie bloga, czyli zestaw czynności i procedur, które pozwalają na awans w hierarchii wyników wyszukiwania, a więc umożliwiają internautom zobaczenie bloga.

Jak wskazują liczne badania, internauci rzadko są skłonni dobrnąć dalej niż do trzeciej strony wyników wyszukiwania w przeglądarce, a o pozycjonowaniu można powiedzieć, że jest skuteczne wtedy, gdy uda się dotrzeć tak blisko szczytów wyników wyszukiwania. Uzyskać można to przede wszystkim dzięki działaniom SEO, ale także dzięki płatnej reklamie.

Co można zrobić samemu, chcąc wypozycjonować bloga?

Pozycjonowanie bloga jest dość skomplikowane, jeżeli chce się zrobić to skutecznie i szybko. Wymaga to zazwyczaj pomocy specjalistów, jednak początkujący blogerzy nie mają funduszy na działania marketingowe.

Podstawowe prace w dziedzinie pozycjonowania można jednak przeprowadzić samemu, jednak wymagać będzie to pewnego zaparcia i przyswojenia wiedzy w tym zakresie. Dobrą wiadomością jest jednak to, że istnieje w sieci wiele darmowych i bardzo dobrych zasobów, dzięki którym można skutecznie opanować podstawy SEO.

Samodzielnie można zadbać między innymi o dobór dobrych słów kluczowych i ich dobre rozmieszczenie w tekście. Tak samo można też samemu napisać dobre meta tagi, a także zająć się innymi aspektami, które polegają na optymalizacji treści pod SEO.

Takie działania, chociaż niezwykle proste, potrafią przynieść szybko zauważalny efekt. Przy nieco mniejszej konkurencji okazać się może, że oda się dotrzeć dzięki nim na pierwszą lub drugą stronę wyników wyszukiwania. Trudniej może być jednak wtedy, gdy konkurencja jest bardzo liczna, gdyż może tu być konieczne nie tylko optymalizowanie treści, ale również samej strony internetowej, co wymaga już pomocy agencji.

Zdecydowana większość blogerów nie pozycjonuje jednak swoich stron i często nawet drobne optymalizacje pod SEO sprawiają, że posiada się przewagę nad większością konkurencji.