jeszczejedenblog.pl

biznes, finanse, marketing

ile kosztuje założenie sklepu internetowego
E-commerce

Ile kosztuje założenie sklepu internetowego i od czego to zależy?

Założenie sklepu internetowego to marzenie wielu osób. Są nim zainteresowani zarówno obecni przedsiębiorcy, jak i osoby, które szukają pomysłu na biznes i chcą wystartować z zarabianiem w Internecie, zwłaszcza że bardzo sprzyja temu możliwość założenia działalności nierejestrowanej. Ile kosztuje założenie sklepu internetowego i jakie czynniki składają się na jego cenę?

Sklep internetowy – biznes o wielu obliczach

To, ile kosztuje założenie sklepu internetowego, zależy od wielu czynników, a także od tego, co się przez to rozumie – czy ma to być jedynie samo uruchomienie strony sklepu, czy też zapewnienie towaru. Nawet samo stworzenie strony sklepu jako platformy jest ciężkie do oszacowania pod kątem finansów.

Przy kalkulacjach trzeba uwzględnić wiele czynników, w tym technologie, w jakich sklep będzie budowany i to, kto ma to zrobić. Istnieją różne sposoby na założenie sklepu w sieci. Można skorzystać z pomocy programisty, który taką stronę zbuduje, ale wiele osób buduje ją też samodzielnie.

Coraz więcej jest kreatorów sklepów internetowych, które pomagają stworzyć sklep metodą przeciągnij i upuść. Takie proste w obsłudze narzędzia pozwalają stworzyć niemal każdemu sklep internetowy, a cena to zazwyczaj abonament miesięczny, który występuje często w wielu pakietach, w zależności od funkcjonalności.

Korzystając z usług programisty, nie można też określić z góry ceny, gdyż ta zależy od użytych technologii, funkcjonalności i integracji. Bardzo ważnym elementem składowym strony jest też domena, a także hosting, których ceny są wielce zróżnicowane.

Co z towarem?

Zupełnie inną kwestią jest zatowarowanie sklepu internetowego i nie da się tu wskazać chociażby w przybliżeniu ceny założenia sklepu bez dokładnych planów dotyczących asortymentu. Wiele osób jednak początkowo inwestuje niewielkie pieniądze, zamawiając niewielkie ilości towaru, który sprzedaje się, zarabiając na coraz to szerszy asortyment. W wielu przypadkach kilkaset złotych jest wystarczającą kwotą, by zatowarować wstępnie mały sklep online.

Inaczej ma się sprawa z dropshippingiem, czyli modelem, w którym nie posiada się fizycznych dóbr, a te są dostarczane klientom przez specjalne hurtownie, które wysyłają im towar w imieniu sklepu, zamieszczając na kopertach i paczkach nawet adres danego sklepu. Tutaj nie ma żadnej inwestycji w towar, a jedyne koszty to właśnie stworzenie i utrzymanie strony.

Mały sklep można uruchomić już za kilkaset złotych, wliczając w to platformę i asortyment, jednak w celu zarabiania dużych pieniędzy potrzebne są dużo większe wydatki.