jeszczejedenblog.pl

biznes, finanse, marketing

prowadzenie bloga firmowego
E-commerce

Prowadzenie bloga firmowego – jak robić to skutecznie?

Każdy współczesny biznes musi być widoczny w sieci, jeżeli ma on przynosić swoim właścicielom zyski, a konieczne stało się dziś posiadanie strony internetowej. Bardzo ważne dla przedsiębiorstwa jest więc posiadanie bloga firmowego, na którym będą zamieszczane wysokiej jakości treści i który stanowić będzie ważne medium komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami.

Wybór technologii ma znaczenie

Prowadzenie bloga firmowego to długofalowe działanie, dlatego też przed jego stworzeniem powinno się zdecydować, jakich technologii użyć. To, które z nich zostaną użyte, wpływa między innymi na to, w jaki sposób dodawać się będzie na niego treści, a także wpływa mocno na sposób jego pozycjonowania.

Wiele firm wybiera wygodny w użyciu i niezwykle popularny system CMS, jakim jest WordPress, który daje spore możliwości przedsiębiorstwom, ułatwiając marketing.

Wysokiej jakości treści – klucz do sukcesu

Prowadzenie bloga firmowego nie powinno być traktowane po macoszemu, jednak wiele firm często właśnie tak postępuje, nie przykładając się zbytnio do tworzenia treści wysokiej jakości. Brak uwagi i dbałości nie tylko doprowadzi tu do braku przypływu nowych klientów, ale też może wręcz zniechęcić szersze rzesze tych obecnych.

Zawsze należy prowadzić na nim dobrej jakości content marketing, zapewniając treści, które edukują i wywołują pozytywne emocje. W celu jej zapewnienia lepiej jest ograniczyć częstotliwość pojawiania się nowych wpisów, aby móc skoncentrować się właśnie na jakości. O wiele lepiej jest wtedy, gdy zamieści się jeden dobry artykuł tygodniowo, niż wtedy, gdy zamieści się ich kilka i każdy będzie marnej jakości.

Optymalizacja pod SEO

Prowadzenie bloga firmowego polega jednak nie tylko na samym zapełnianiu go artykułami. Blog musi zostać zauważony przez grupę docelową, co dziś jest w sieci niezwykle trudne, gdyż istnieje tutaj spora konkurencja. Dlatego tak ważne są działania SEO, polegające na optymalizacji treści i samej strony w taki sposób, który umożliwi awans bloga w hierarchii wyników wyszukiwania.

Chociaż wiele w zakresie optymalizacji pod SEO można zrobić samodzielnie, często konieczne jest skorzystanie z pomocy specjalistów, którzy ułożą konkretną strategię, maksymalizując efekty optymalizacji. Dobrze też od czasu do czasu zainwestować w płatną reklamę w Internecie, gdyż przyniesie ona efekt natychmiastowy, podczas gdy na awans dzięki samemu SEO trzeba czekać nawet kilka miesięcy, na co wiele firm nie może sobie pozwolić w dobie kryzysu.