jeszczejedenblog.pl

biznes, finanse, marketing

reklama w messengerze
Marketing

Reklama w messengerze – rodzaje i korzyści

Osoby, które prowadzą działalność gospodarczą i założyły niedawno własny fanpage, chcą osiągnąć spory sukces, czyli dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Jest pewien sposób, który im to umożliwi. Jaki konkretnie? To reklama w messengerze. Dzięki niej właściciele strony na Facebooku zachęcą ludzi w różnym wieku do konwersacji ze swoim firmowym profilem. W niniejszym artykule opiszemy, dlaczego warto ją stosować i jakie są jej poszczególne typy.

Rodzaje reklam w messengerze

Promowanie produktów (od elektroniki po meble i zabawki) oraz różnych usług (np. fryzjerskich) w tym niezwykle popularnym, używanym przez miliony użytkowników, komunikatorze może odbywać się na trzy sposoby. Ten pierwszy i jednocześnie najprostszy polega oczywiście na umieszczeniu banneru między konwersacjami (wyświetlanie reklam). W tym celu dokonuje się konfiguracji zestawu reklam. Robi się to poprzez zaznaczenie Messengera w odpowiedniej sekcji o nazwie „edytuj umiejscowienia”. Kolejna metoda to sponsorowany komunikat. Jest ona bardziej skomplikowana, ale jednocześnie skuteczniejsza. Grupą docelową tak skonstruowanej reklamy są ludzie, którzy wcześniej wysyłali do nas własne wiadomości (ciekawą możliwością jest wybranie z nich osób spełniających określone kryteria). Trzeci sposób to rozpoczęcie konwersacji. Na czym ogólnie polega? Kiedy użytkownik Facebooka kliknie w reklamę, wtedy zaczyna się rozmowa z naszą stroną.

Reklama w messengerze – widoczne korzyści

Wszystkie powyższe rodzaje reklam przynoszą zamierzone efekty. Pomagają bezpośrednio dotrzeć do wielu nowych klientów. Dzięki nim jest spora szansa na interakcję oraz uzyskanie wysokiego „open rate”, czyli kluczowego wskaźnika w działaniach marketingowych. Co więcej, pozwalają one na lepsze połączenie między daną firmą a jej odbiorcami. To oczywiście nie wszystkie zalety. Umożliwiają także gromadzenie informacji na temat płci, miejsca zamieszkania, a nawet wykonywanej pracy wszystkich najbardziej aktywnych osób, które nawiązały z nami kontakt i zainteresowały się proponowaną ofertą.

Reklama w messengerze to także idealny i sprawdzony marketing w czasie rzeczywistym oraz ciekawe możliwości sprzedaży. Po rozpoczęciu bezpośredniej rozmowy za pośrednictwem messengera, klienci uzyskają odpowiedzi na wszelkie pytania. Mało tego, reklama w messengerze może prezentować wersję demonstracyjną danego produktu i jednocześnie dawać użytkownikom bardzo dużo potrzebnych i przydatnych informacji. Brzmi świetnie, prawda?