jeszczejedenblog.pl

jeszczejedenblog – biznes, finanse, marketing

e-commerce w praktyce
Biznes

Jak wygląda e-commerce w praktyce?

Jednym z popularniejszych działań przynoszących zysk w internecie jest e-commerce. Jest to inaczej elektroniczny handel, który jest kanałem dystrybucji rozwijającym się niezwykle szybko.

Zalety e-commerce

Dodatkowy zbyt towarów lub usług przekształca się w główny dostęp dla dużej liczby przedsiębiorstw. Głównym źródłem sprzedaży są między innymi aukcje internetowe, sklepy internetowe, programy partnerskie oraz platformy, które promują grupowe zakupy. E-commerce w praktyce dotyczy również aplikacji telefonicznych i social media. Postęp technologiczny jest głównym czynnikiem wzrostu popularności sprzedaży elektronicznej, jednak dużą rolę odgrywają również aspekty prawne. Obecnie przepisy i regulacje są na tyle precyzyjne, że zarówno klient jak i sprzedawca mogą czuć się bezpiecznie. Wszystkie oszustwa są zagrożone karą, dlatego przestępcy nie mogą czuć się bezkarni. Dzięki temu sprzedawca może obdarzyć klienta większym zaufaniem i na odwrót. Przy niewielkim nakładzie finansowym można uzyskać naprawdę dobre efekty. Niezbędna jest jednak wiedza o e-commerce oraz znajomość przepisów prawa. Szeroki dostęp do dużej grupy klientów otwierają przede wszystkim sklepy internetowe. Założenie takiego sklepu jest stosunkowo proste i nawet mało doświadczona osoba powinna sobie z tym poradzić bez większych problemów. Warto dodać, że nie jest to drogie zarówno w przygotowaniu, jak i późniejszym utrzymaniu.

Jak wygląda prowadzenie sklepu internetowego

Koszty prowadzenia takiej strony są zdecydowanie mniejsze od kosztów tradycyjnej sprzedaży. Nie jest potrzebne wynajmowanie pomieszczenia, które będzie służyło jako siedziba. Właściciele e-biznesu prowadzą swoje sklepy i aukcje w domowym zaciszu. Duży magazyn może być zlokalizowany w niewielkim pokoju. Oczywiście nie każdy towar może być przechowywany w ten sposób, ponieważ niektóre rodzaje mogą wymagać specjalnych warunków, takich jak chłodnia lub mroźnia. Sposób prowadzenia witryny oraz jej model mają duży wpływ na koszty prowadzenia takiej działalności. Koszt miesięczny sklepu internetowego zbudowanego z gotowego szablonu to około 500 złotych. Należy jeszcze doliczyć drobne wydatki na marketing, który również jest bardzo istotny. Należy mieć na uwadze, że jest to naprawdę niewiele, jeżeli weźmie się pod uwagę wysokość możliwych do osiągnięcia dochodów. Często przekraczają one kilkanaście tysięcy złotych. Skrypt do sklepu internetowego może być wykonany także od podstaw przez doświadczonego informatyka. Miesięczny abonament umożliwia użytkownikowi skorzystanie z gotowych narzędzi, dzięki którym można prowadzić sprzedaż.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ