Google Adwords to system reklamowy, który umożliwia nam firma Google. W ten sposób możemy budować, a także zarządzać naszymi kampaniami reklamowymi. Do dyspozycji mamy m.in. wyświetlanie reklamy tekstowej oraz produktowej w wyszukiwarce, reklamy banerowej w sieci reklamowej Google Display Network, ale również reklamy w formie wideo, które są pokazywane w serwisie YouTube. Google Adwords marketing w ostatnich latach stał się dosyć popularny.
System Google Adwords
Warto wiedzieć, że w systemie Google Adwords to reklamodawca decyduje, ile pieniędzy zamierza przeznaczyć na daną reklamę. Dlatego stawki są w głównej mierze zależne od konkurencji w określonej branży. Jeżeli chodzi o główne rodzaje reklam, to płaci się jedynie za kliknięcie. Jednak w przypadku reklam w sieci reklamowej mamy możliwość ustawienia stawki za 1000 wyświetleń, co z pewnością spodoba się wielu osobom. Nie każdy wie, ale reklamy stają się aktywne krótko po uruchomieniu naszej kampanii. Nie zapominajmy, że w systemie Google Adwords mamy wiele sposobów na optymalizację naszych działań. Dodatkowo reklamy są wyświetlane w odpowiedzi na dobitne zapytania internautów, zgodne ze frazami kluczowymi, które ustalił reklamodawca, dzięki czemu kampania ma dosyć dużą trafność.
Jak targetować reklamy?
Przede wszystkim, aby targetować reklamy w Google musimy wybrać odpowiednie frazy kluczowe, czyli takie słowa, na które ma udzielać odpowiedzi wyszukiwarka. Oprócz tego do naszych zadań należy określenie stopnia dopasowania. Gdy to zrobimy, reklama pokaże się tylko i wyłącznie osobom, które wpiszą dane słowa kluczowe określone przez nas samych. Dlatego mamy stuprocentową pewność, że dotrzemy jedynie do tych użytkowników, którzy realnie są zainteresowani naszą propozycją w danej chwili, co jest naprawdę ogromną zaletą.
Czym jest targetowanie geograficzne?
Kolejną metodą, dzięki której możemy kierować nasze reklamy to oczywiście targetowanie geograficzne, które pozwala nam na dotarcie do osób znajdujących się jedynie w określonym regionie. Możemy określić kraj, województwo czy miasto. Ten zabieg pozwoli nam na dotarcie do lokalnej społeczności.
Targetowanie na określone urządzenia
W raporcie naszej kampanii możemy znaleźć informacje, na jakich urządzeniach internauci najchętniej odwiedzają naszą stronę, dzięki czemu możemy ustawić reklamy w taki sposób, aby były dostępne do obejrzenia jedynie na danym typie urządzeń. Oprócz tego możemy zrobić tak, że stawka za kliknięcia tych samych reklam będzie mniejsza na telefonach, natomiast większa na komputerach.