jeszczejedenblog.pl

biznes, finanse, marketing

Biznes

Kiedy wprowadzić program lojalnościowy w sklepie?

Na polskim rynku konkurencja jest wysoka w każdej branży. Trudno obecnie znaleźć niszę, w której działa niewiele firm. Przedsiębiorstwa prowadzą liczne akcje marketingowe, które umożliwiają im zdobycie przewagi nad innymi firmami w tej samej branży. Do akcji marketingowych cieszących się największą popularnością należą programy lojalnościowe. Ich wdrożenie jest proste i szybkie. Kiedy powinno się zdecydować na uruchomienie programu lojalnościowego w sklepie?

Program lojalnościowy a stabilność zysków

Program lojalnościowy można wdrożyć na każdym etapie działalności sklepu. Akcję można rozpocząć już na początku działalności, by jak najszybciej zdobyć grono stałych klientów. Równie dobrze można rozpocząć jej przygotowania po wielu latach działalności, gdy chce się zmodyfikować ofertę i dostosować ją do współczesnych realiów biznesowych. Program o charakterze lojalnościowym skutecznie poprawia stabilność zysków przedsiębiorstwa, dlatego jego uruchomienie ma wpływ na bezpieczeństwo finansowe firmy.

Jeżeli sklep boryka się z wysoką konkurencją w swojej branży, program lojalnościowy oferowany przez https://i360.com.pl/programy-lojalnosciowe/ jest w stanie zwiększyć liczbę klientów, którzy będą regularnie dokonywać w nim zakupów. Im większe jest grono stałych klientów, tym łatwiej jest poradzić sobie z różnego rodzaju kryzysami. Wysoka liczba stałych odbiorców towarów sprawia, że zyski firmy są stabilne, nawet w przypadku inflacji, kryzysu gospodarczego w całym kraju lub innych wydarzeń, które mają wpływ na decyzje zakupowe klientów. 

Wdrożenie programu lojalnościowego – korzyści wizerunkowe

Klienci cenią sobie możliwość uczestnictwa w programach lojalnościowych ze względu na uzyskiwane nagrody i rabaty. Marka, które ułatwia oszczędzanie na zakupach i umożliwia otrzymanie nagród rzeczowych lub pieniężnych, jest oceniana pozytywnie. Klienci cenią ją bardziej niż przedsiębiorstwo, które nie przeprowadza podobnych działań marketingowych.

Program lojalnościowy podnosi wiarygodność marki. Wprowadzenie systemu nagród dla stałych klientów sprawia, że osoby, które nie były przekonane co do oferty danej firmy, wykazują większą skłonność do zapoznania się z jej ofertą. Ponadto są bardziej skłonne do polecenia marki innym konsumentom, w tym swoim znajomym i rodzinie. Program lojalnościowy dodatkowo zwiększa rozpoznawalność firmy. Więcej klientów kojarzy ją za sprawą prowadzonych działań marketingowych, co przekłada się na realny wzrost zainteresowania ofertą marki.